Krijg jij de foutcode 143 op je beeldscherm? Dan kan het zijn dat de TV-ontvanger momenteel geen verbinding kan maken met het netwerk van KPN. Er zijn meerdere reden waardoor deze foutmelding kan worden getoond.
Meestal wordt deze melding veroorzaakt door een slechte verbinding met de draadloze verbindingsset of door een ethernetkabel die niet meer werkt of niet goed is aangesloten. KPN heeft meerdere tips om het probleem te achterhalen en op te lossen.
1. Foutcode 143? Controleer op onderhoud of storingen
Foutcode 143 kan worden veroorzaakt door een korte storing of onderhoud van KPN. Wanneer dit het geval is kun je hier meestal niks aan doen en is het advies om te wachten tot het probleem door KPN is verholpen. Je kunt gemakkelijk checken of er momenteel een storing is bij jou in de buurt door middel van de storingchecker.
Is er momenteel een storing of onderhoud? Dan is er waarschijnlijk geen directe oplossing om het probleem te verhelpen en is het verstandig te wachten tot de storing is opgelost. Toch is het handig om toch Tip 2 en Tip 3 te proberen, aangezien deze alsnog kunnen helpen bij het oplossen van het probleem, ook nadat de storing is opgelost.
2. Herstart de TV-ontvanger
Bij een herstart van de TV-ontvanger wordt de software van de ontvanger opnieuw ingeladen en maakt deze opnieuw verbinding met het internet. Het opnieuw opstarten van de TV-ontvanger kan er mogelijk direct voor zorgen dat het probleem verholpen wordt.
Het opnieuw opstarten van de TV-ontvanger kan worden gedaan door de volgende eenvoudige stappen te volgen.
1. Zet de TV-ontvanger op stand-by;
2. Haal de stekker van de TV-ontvanger uit het stopcontact;
3. Wacht ongeveer 30 seconden en doe de stekker weer terug in het stopcontact;
4. Controleer of de foutmeling is verholpen.
3. Herstart de Experia Box en de TV-ontvanger
Als tip 2 het probleem niet heeft kunnen oplossen is het verstandig om er achter te komen of het probleem daadwerkelijk binnen het eigen netwerk ligt. Om dit te weten sluit de TV-ontvanger direct aan op de Experia Box en koppel je hierna alle andere apparaten los. Volg de volgende stappen om de TV-ontvanger aan te sluiten op de Experia Box en beide apparaten opnieuw opstarten:
1. Sluit de TV-ontvanger rechtstreeks aan op de Experia Box door middel van een ethernetkabel;
2. Haal de stekker van de Experia Box uit het stopcontact en wacht ongeveer 30 seconden voordat je deze weer terug stopt in het stopcontact;
3. Wacht ongeveer 10 minuten tot de Experia Box volledig opnieuw opgestart is en haal hierna de stekker van de TV-ontvanger uit het stopcontact;
4. Wacht ongeveer 30 seconden en doe de stekker van de TV-ontvanger weer terug in het stopcontact.
Hopelijk hebben de bovenstaande stappen jou geholpen bij het oplossen van Foutcode 143. Heb je alle stappen gevolgd en komt het probleem alsnog terug? Dan ligt de kern van het probleem mogelijk bij de Experia box zelf en is het verstandig om contact op t nemen met de klantenservice van KPN.
Reageer