tech website spotlights

Jouw tech bedrijf in de spotlights? Check deze onmisbare tips

Het op de kaart zetten van je organisatie kan een uitdagende taak zijn in de huidige samenleving. Dat is niet alleen het geval omdat de zakelijke wereld constant evolueert, maar ook omdat er in de afgelopen jaren alsmaar meer bedrijven in Nederland zijn bijgekomen. Dat geldt ook voor de tech- en IT-branche.

Het maakt hierbij niet uit of je een start-up bent binnen deze branche of dat je al een gevestigde organisatie hebt waarvan je de marktpositie wilt versterken. In beide gevallen is het nodig om effectieve strategieën toe te passen om je tech bedrijf zo in de spotlights te zetten en je doelgroep te bereiken. In dit artikel bespreken we enkele onmisbare tips hiervoor met aandacht voor SEO en het ontwikkelen van een sterke branding.

Identificeer en definieer je USP: Unique Selling Proposition

Een van de eerste dingen die je als ondernemer moet doen voor meer zichtbaarheid is weten wat jouw bedrijf anders maakt dan de rest. Dat is namelijk het onderdeel waar je aandacht aan moet geven. Dit doe je door je zogeheten Unique Selling Proposition (USP) te identificeren en te communiceren naar je potentiële doelgroep. Ga er dus even voor zitten en bedenk waardoor jouw bedrijf uniek is.

Wat maakt jouw bedrijf uniek?

Wat is je USP?

Is het de baanbrekende technologie waar je gebruik van maakt of wat je organisatie misschien heeft uitgevonden? Of zijn het andere innovatieve oplossingen die je toepast binnen je bedrijf? Wat je USP ook is, het is zaak om hiermee aan de slag te gaan. Definieer je USP duidelijk en gebruik dit direct als een basis voor je marketingstrategieën en andere strategieën binnen je bedrijf.

Laat een professionele en goed vindbare website bouwen

Wat daarbij vandaag de dag van groot belang is, is een website laten maken. Uit onderzoek van het CBS blijkt dat het grootste deel van de Nederlanders tussen de 12 en 55 jaar dagelijks gebruik maakt van het internet. Als IT-professional moet je daarop inspringen door een kwalitatieve en goed vindbare website te (laten) bouwen. Dit is de plek die voor mogelijke klanten als eerste contactpunt wordt gezien.

Daarom is het een must om zo’n website te laten maken door een ervaren websitebouwer. Zo’n professional weet immers precies waar hij wel of niet op moet letten bij het maken ervan. Een professionele website is namelijk niet alleen goed vindbaar in Google door middel van SEO, maar is ook gebruiksvriendelijk en geoptimaliseerd voor zowel mobiel gebruik als bezoekers via een laptop of computer. 

Investeer in kwalitatieve linkbuilding en SEO voor website

Investeren in zoekmachineoptimalisatie, wat SEO eigenlijk is, leidt tot doorlopend meer websitebezoekers zonder dat je er per klik voor hoeft te betalen. Dat is dus ideaal wanneer je meer bezoekers naar je website wil en op die manier dus je zichtbaarheid wil vergroten. We raden je aan om hiervoor een professioneel bureau in te huren, omdat het toepassen van SEO behoorlijk wat kennis en ervaring vergt. De tijd die je daarbij over houdt, kun je beter aan je bedrijf besteden.

Binnen SEO zijn verschillende stappen die je kunt zetten. Zo is kwalitatieve linkbuilding onmisbaar wanneer je je bedrijf in de spotlights wil zetten. Het doel bij linkbuilding is om links van andere websites naar jouw website te krijgen. Deze links worden ook wel backlinks genoemd en worden door Google beschouwd als een hele belangrijke factor bij het bepalen van je plaats in de zoekresultaten. Ook dat kun je gewoon aan een professional overlaten.

wat is seo

Contentmarketing is van groot belang: zowel tekst als video

Je moet ervoor zorgen dat alle belangrijke informatie over je bedrijf te vinden is op je website. Zo maak je het je mogelijke klanten gemakkelijk en weten ze je bedrijf goed te vinden. Om de vindbaarheid hierbij te vergroten, is het goed om te weten dat contentmarketing een grote rol speelt. Op basis van kwalitatieve content bepaalt Google immers ook of je website wel of geen hogere positie waard is in de zoekresultaten. Daarom is het raadzaam om een blog te starten.

Op zo’n blog plaats je allerlei interessante artikelen die te maken hebben met tech, IT, gadgets en alles dat van belang is voor je bedrijf. Ook hiervoor kun je een professionele tekstschrijver of een marketingbureau inschakelen. Naast tekst is video de laatste jaren ontzettend belangrijk geworden. Met name de nieuwe generaties nemen graag informatie tot zich via videobeelden. Kijk daarom ook zeker wat de mogelijkheid is voor je organisatie met betrekking tot het (laten) maken van interessante videocontent.

Kort samengevat zijn er verschillende tips waarmee je je online zichtbaarheid kunt vergroten. Dat dat vandaag de dag meer dan nodig is, bewijst het stijgend aantal bedrijven in Nederland. Door te investeren in je zichtbaarheid investeer je indirect in meer traffic en uiteindelijk meer leads.