website maken die aanspreekt

Zo maak je een website die je klanten aanspreekt

Een website bouwen voor je bedrijf is iets waar je goed over na moet denken. Het is in de eerste plaats belangrijk dat een bezoeker het een prettige website vindt. Jij hebt misschien allerlei ideeën over hoe het moet worden, maar kunnen je klanten dan snel vinden wat ze zoeken? En snappen ze de teksten die je op je website zet?

Dat zijn twee heel belangrijke aspecten. Als een bezoeker niet binnen een paar kliks vindt wat hij zoekt, dan is de kans groot dat hij afhaakt en naar de concurrent gaat. Het is daarom ook heel belangrijk dat je weet wie je doelgroep is. Jongeren spreek je anders aan dan senioren. Laagopgeleiden vragen een andere tone of voice dan academici.

Verplaats je in de denkwereld van je klant

Het is bij het opzetten van een website zaak dat je je probeert te verplaatsen in de denkwereld van je klant. Stel, jij zoekt de dienst of het product dat jouw bedrijf aanbiedt. Hoe zou je dan te werk gaan? Welke zoekwoorden voer je in bij Google? Hoe bekijk je een website?

Het kan lastig zijn om dat wiel zelf uit te vinden. Gelukkig kun je daar hulp bij krijgen van een bedrijf als Crossphase. Zij kunnen je helpen met het schrijven van de juiste content voor je website en het selecteren van de juiste afbeeldingen.

Ook een goede lay-out en duidelijke menustructuur zijn van groot belang. Hoe sneller een bezoeker zich op zijn gemak voelt op jouw website des te groter de kans dat hij een bestelling plaatst of een offerte aanvraagt.

Hulp bij het maken van je website

Je kunt een content marketing bureau inschakelen bij het maken en onderhouden van je website. Zij kunnen de teksten schrijven voor de verschillende pagina’s, daarbij rekening houdend met je doelgroep. Uiteraard kun je hiervoor suggesties aanleveren.

De inhoudelijke feiten moeten vanzelfsprekend ook van jou als ondernemer komen. Aan de hand van informatie en relevante steekwoorden worden teksten geschreven die zo goed mogelijk aansluiten bij het doel dat je met je website wilt bereiken.

Door de juiste zoektermen in deze teksten te verwerken wordt je website hopelijk ook hoog in de zoekresultaten van Google en andere zoekmachines opgenomen. Dit maakt de kans aanzienlijk groter dat er op de link wordt geklikt.

Houd je website actueel

Bezoekers willen een website die regelmatig wat nieuws te bieden heeft. Zorg er dus voor dat de website van je bedrijf regelmatig een update krijgt. Een website die twee jaar geleden online werd gezet en waar sindsdien niets meer aan is veranderd verliest al snel zijn relevantie.

Je kunt je website bijvoorbeeld actueel houden met blogs over onderwerpen die betrekking hebben op je bedrijf. Blogs over projecten die je hebt gedaan of over producten in je webshop spreken je bezoekers vaak aan. Zo krijgen ze een beter beeld van wat jouw bedrijf te bieden heeft.