Ziggo klant en krijg je foutcode CS2004? Niets is zo irritant als de boodschap “Sorry deze zender doet het nu niet” wanneer je lekker een ontspannen avondje voor de tv had gepland.
Hieronder lees je wat je kan doen wanneer je de foutcode CS2004 op je scherm te zien krijgt.
Foutcode CS2004: wat betekent het
Wanneer je de foutcode CS2004 kan aflezen van je toestel duidt dit op een probleem met het signaal van je coaxkabel. Dit zorgt ervoor dat je bepaalde televisiezenders niet kan ontvangen. De coaxkabel is waarschijnlijk niet meer goed verbonden of er vindt een algemene technische storing in je buurt plaats.
Foutcode CS2004 oplossen
In de meeste gevallen kan je deze foutcode makkelijk zelf verhelpen. Hieronder bespreken we stap voor stap hoe jij dit kan oplossen, zodat je snel weer van alle televisiezenders kan genieten.
Stap 1: Controleren of er een storing is
Het eerste dat je best kan doen wanneer je een foutcode krijgt bij meerdere tv-zenders is checken of er in jouw buurt een algemene storing is of misschien vindt er een gepland onderhoud plaats. Dit kan je makkelijk zelf checken op de website van Ziggo aan de hand van jouw postcode en huisnummer.
Krijg je hier te zien dat er inderdaad sprake is van een algemene technische storing of een onderhoud in je buurt? Dan is geduld hebben de enige oplossing. Ziggo zorgt er zo snel mogelijk voor dat je terug van je tv kan genieten.
Is dit niet het geval, dan kan je overgaan op stap twee.
Stap 2: Zit de coaxkabel nog goed vast?
Check of de coaxkabel nog goed op z’n plek zit. Deze vind je achter in je mediabox. Probeer de kabel nog eens stevig aan te drukken. Controleer ook of het andere eind van de kabel nog goed is aangesloten in de muuraansluiting.
Stap 3: De mediabox herstarten
De mediabox op een correcte wijze volledig herstarten kan op twee verschillende manieren. De eerste manier is door je mediabox uit te zetten via de aan-uitknop op de achterkant van je apparaat. Wacht hierna minstens 10 seconden voor je hem weer aanzet met diezelfde aan-uitknop.
Als alternatief kan je de stekker van de mediabox even uit het stopcontact halen en hem na 10 seconden weer aansluiten.
Nadat je de mediabox op één van deze manieren hebt herstart, wacht je enkele minuten tot deze helemaal is opgestart.
Stap 4: Gebruik je een signaalversterker of splitter?
Wanneer je meer dan één televisieaansluiting in huis hebt of er een te grote afstand is tussen de aansluiting van je tv en de hoofdaansluiting, dan gebruik je misschien een signaalversterker of een splitter.
Controleer of de splitter of signaalversterker nog werken en stevig vastzitten. Indien je niet alle uitgangen van je splitter gebruikt, verwijder je deze best en is het beter om de kabel rechtstreeks aan te sluiten op het aansluitpunt. Als je nog een oude signaalversterker of splitter zou gebruiken, doe je er goed aan om deze te vervangen door een nieuw model.
Stap 5: Controleer of je de foutcode op meerdere zenders ziet
Blijf je de foutcode terugzien, dan kijk je best even of je deze op verschillende zenders te zien krijgt of slechts op één zender. Is dit laatste het geval? Kijk dan alle tv- en radioaansluitingen na in huis.
Ga na of de kabels nog in goede staat en van goede kwaliteit zijn. Controleer ook of er geen snoeren in een aansluiting zijn aangesloten die niet gekoppeld zijn aan een radio of tv. In dat geval haal je deze snoeren beter weg.
Stap 6: Het probleem raakt niet opgelost
Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd, maar lukt het niet op het probleem op te lossen? Neem dan contact op met de klantenservice van Ziggo.
Geef door welke foutcode je op beeld zag en wat je al allemaal hebt geprobeerd om het probleem te verhelpen. De klantenservice van Ziggo zal jou verder helpen.
Helpt zelfs dat niet? Laat het ons dan weten in de reactie. Onze community heeft vast het antwoord op jouw vragen!
Reageer